کد خبر: ۶۹۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تکیه بر توان تولید داخل تاکید کرد.
واردات اتوبوس های برقی به صلاح کشور است

به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تکیه بر توان تولید داخل تاکید کرد.

محمد حسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص تصمیم وزارت صمت مبنی بر واردات اتوبوس های برقی به کشور تا پایان امسال اظهار داشت: استفاده از انرژی های پاک قطعا به جهت نقش مهمی که در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت دارد و زمینه را برای صادرات سوخت و سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال فراهم می کند و با درآمدزایی برای دولت همراه است، به صلاح کشور خواهد بود. 

وی همچنین درباره تصمیم دولت مبنی بر واردات اتوبوس های دست دوم به منظور تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: واردات اتوبوس های کارکرده راه حل مسأله نیست چراکه این اتوبوس ها در کشور مبدأ نیز در حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گرفته و مستهلک شده اند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با تکیه بر توان تولید داخل تاکید کرد و گفت: در کنار تامین نیاز ناوگان اتوبوسرانی از طریق تولیدات داخل می توان هر گونه کمبود در این بخش را از طریق واردات اتوبوس های نو [نه کارکرده] جبران کرد.

آصفری اضافه کرد: از آنجا که فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهروندان را در سالهای اخیر با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، نوسازی ناوگان تنها با ورود اتوبوس های نو و استاندارد امکان پذیر خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شهرداری ها و همچنین استفاده از سوخت های پاک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور کمک کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"